در کمیته مدیریت صید شیلات هرمزگان :

 بررسی مسائل و مشکلات جامعه صیادی استان هرمزگان و پیگیری ارتقای خدمات دهی به صیادان

index.jpg

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از برگزاری کمیته مدیریت صید استان با دستور کاری بررسی مسائل و مشکلات جامعه صیادی استان و پیگیری ارتقای خدمات رسانی به جامعه صیادی هرمزگان با حضور سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان،روئسای شیلات شهرستان ها،رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های صیادی کشور، مدیر عامل اتحادیه تعاونی های صیادی استان، جمعی از مسئولین شیلات استان،تعاونی های صیادان و ‌...خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، محمد جوانمرد با اشاره به وجود بالغ بر ۳۵ هزار نفر صیاد و چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی در استان هرمزگان به عنوان قطب صید و صیادی کشور تصریح کرد: این مهم بیانگر نقش صید و صیادی در معیشت ساحل نشینان است و بی شک پایداری و ارتقای صید و صیادی، پایداری اشتغال و رونق اقتصادی را به دنبال دارد که حمایت همه جانبه استانی و ملی از صید و صیادی اصولی هرمزگان را طلب می کند.

وی با بیان اینکه حل مشکلات و مسائل جامعه صیادی اولویت مهم شیلات هرمزگان است و شیلات هرمزگان از هیچ تلاشی برای ارتقای رفاه و خدمات رسانی به صیادان دریغ نخواهیم کرد افزود: امید داریم با توجه به حساسیت های مثبت به وجود آمده در این حوزه ورود سازنده و تعامل محور سازمان شیلات ایران، استانداری هرمزگان و اداره کل شیلات هرمزگان شاهد گام هایی ارزنده برای حوزه صید و صیادی استان باشیم.

جوانمرد در ادامه لایروبی بنادر صیادی، سخت و زیان آور محاسبه شدن بیمه صیادان، ارتقای ساماندهی و انضباط بخشی صید و صیادی، حرکت در مسیر فرهنگ سازی مقابله با صید غیر مجاز، تخصیص مجوز صید به استان، مجهز نمودن بنادر صیادی استان به شناور آتشخوار، ارتقای خدمات دهی به جامعه صیادی در بنادر صیادی و ... را از اهم برنامه های شیلات استان در حوزه صید و صیادی خواند.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان تاکید کرد: استمرار شغل صیادی یکی از هدف‌های اصلی است و به نوعی اقتصادی کردن فعالیت صیادی و تأمین معیشت صیادان از برنامه‌های اصلی شیلات هرمزگان است که در این بین صیادان و تعاونی های صیادی و همچنین استفاده از روش های صید اصولی و پرهیز از فعالیت صیادی غیر مجاز مهمترین نقش را دارد.

وی حفظ و احیای ذخایر دریایی را به عنوان یک اصل مهم در دستور کار معاونت صید و بنادر ماهيگيري و تعاونی های صیادی قرار داد و تصریح کرد: در همین راستا خواهان حمایت های ضروری ملی و استانی برای تقویت یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان هستیم.

در ادامه تعاونی های صیادان به بیان مسائل، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که تخصیص مجوز صید به استان، لایروبی بنادر، تقویت یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات، ارائه راه حل به منظور ترک تشریفات تمدید قرار داد واگذاری بنادر به تعاونی های صیادی، تفویض اختیار جهت تسهیل سرمایه گذاری در بنادر صیادی، سهولت در امر نقل و انتقال شناورهای صیادی، بازنگری در آئین نامه جایگزینی ابلاغی جدید، تهیه شناور آتشخوار و ... از مهمترین موارد مطرح شده ایشان بودند.

 

برای عضویت در کانال شیلات خبر هرمزگان در نرم افزار ایتا بر روی لینک زیر کلیک بفرمایید: Eitaa.com/shilatkhabarhormozgan

http://shilathormozgan.ir/j5ig9